גליונות נחמה סנונית - לעוף רחוק יותר מן הדמיון גיליונות נחמה - לדף הראשי
על האתר מפת האתר קבוצת דיון
גיליון

א.

בטעם מצוות המרור

ב.

בטעם מצוות צלי אש

ג.

"ובשל" - וא"ו יתירה

ד.

השחתת אלהי מצרים

פרשת ויקהל - פקודי
שנת תש"כ

פרשת "החודש הזה לכם"

שמות פרק יב, פסוקים א - כ

א.  בטעם מצוות המרור

פסוק ח'

"וְאָכְלוּ אֶת הַבָּשָׂר בַּלַּיְלָה הַזֶּה צְלִי אֵשׁ וּמַצּוֹת עַל מְרֹרִים יֹאכְלֻהוּ"

בכור שור:

ד"ה על מרורים: שיאכלו עשב מר, שיהא הכל ביחד: העבדות והחרות וההצלה: עשב מר – סימן לעבדות, המצות – סימן לחרות, שלא הספיק בצקם להחמיץ עד שגאלם, והפסח – סימן להצלה.

ר' יוסף אבן כספי, מצרף לכסף:

ד"ה על מרורים: עשבים מרים, ולא נזכר בתורה רמז לסיבת זה. אמנם ידועה הסיבה ליודעי טבעי המציאות, כי המרירות דוחה היזק המצה. יעויין בספרי הרפואה. אם כן אין חיוב המרור לסגולה מיוחדת למצוה.

הסבר את ההבדל בין שניהם, ונסה להכריע ביניהם בהסתמך על הכתוב!

שאלה קשה שאלה קשה שאלה קשה ביותר שאלה קשה ביותר