גליונות נחמה סנונית - לעוף רחוק יותר מן הדמיון גיליונות נחמה - לדף הראשי
על האתר מפת האתר קבוצת דיון
גיליון

א.

שאלות מבנה וסגנון

ב.

"...והיה שכרי"

ג.

"וענתה בי צדקתי..."

ד.

"וענתה"

ה.

הצעת יעקב ומימושה

ו.

המקלות

ז.

המקלות- אור זרוע

לגיליון זה אין עלון הדרכה
אין גיליונות נוספים בנושא זה
תנ"ך ברשת - עיון בפסוקי הפרשה
פרשת ויצא
שנת תש"ה

הצעת יעקב והמקלות

בראשית פרק ל, פסוקים כה - מג

עצה טובה ליודעי גרמנית: קרא לפרקנו c,Neubauber: Bibelexegetische Irrungen 137 ff.

א.  שאלות מבנה וסגנון

1.

פסוק כ"ו:  

"תְּנָה אֶת נָשַׁי וְאֶת יְלָדַי אֲשֶׁר עָבַדְתִּי אֹתְךָ בָּהֵן וְאֵלֵכָה כִּי אַתָּה יָדַעְתָּ אֶת עֲבֹדָתִי אֲשֶׁר עֲבַדְתִּיךָ"

למה חוזרות מילים משורש "עבד" שלוש פעמים בפסוק אחד?

2.

פסוקים כ"ז-כ"ח:  

וַיֹּאמֶר אֵלָיו לָבָן אִם נָא מָצָאתִי חֵן בְּעֵינֶיךָ נִחַשְׁתִּי וַיְבָרֲכֵנִי ה' בִּגְלָלֶךָ:
וַיֹּאמַר נָקְבָה שְׂכָרְךָ עָלַי וְאֶתֵּנָה:

למה חוזרת מילת "ויאמר" בראש פסוק כ"ח, והלא גם פסוק כ"ז גם פסוק כ"ח מכילים את דברי לבן, ולמה לא הסתפק הכתוב ב"ויאמר" בראש דברי לבן פסוק כ"ז?

עיין גם-

בראשית ט"ו ב'-ג':

"וַיֹּאמֶר אַבְרָם... וַיֹּאמֶר אַבְרָם..."

במדבר ל"ב ב'-ה':

"וַיֹּאמְרוּ אֶל מֹשֶׁה... וַיֹּאמְרוּ..."

3.

פסוקים כ"ז, ל': הסבר את סיבת ההבדל בין:

דברי לבן כ"ז:

"וַיְבָרְכֵנִי ה' בִּגְלָלֶךָ"

ובין

דברי יעקב ל':

"וַיְבָרֶךְ ה' אֹתְךָ לְרַגְלִי"

שאלה קשה שאלה קשה שאלה קשה ביותר שאלה קשה ביותר