גליונות נחמה סנונית - לעוף רחוק יותר מן הדמיון גיליונות נחמה - לדף הראשי
על האתר מפת האתר קבוצת דיון
גיליון

א.

שאלה כללית

ב.

שאלה כללית

ג.

שאלה כללית

ד.

"תנאי כפול"

ה.

שאלה כללית

פרשת מטות - מסעי
שנת תש"ב

בני גד ובני ראובן

במדבר פרק לב

א.  שאלה כללית

פסוקים ב' – ה'

"וַיָּבֹאוּ בְנֵי גָד וּבְנֵי רְאוּבֵן וַיֹּאמְרוּ אֶל מֹשֶׁה וְאֶל אֶלְעָזָר הַכֹּהֵן וְאֶל נְשִׂיאֵי הָעֵדָה לֵאמֹר עֲטָרוֹת וְדִיבֹן וְיַעְזֵר וְנִמְרָה וְחֶשְׁבּוֹן וְאֶלְעָלֵה וּשְׂבָם וּנְבוֹ וּבְעֹן הָאָרֶץ אֲשֶׁר הִכָּה ה' לִפְנֵי עֲדַת יִשְׂרָאֵל אֶרֶץ מִקְנֶה הִוא וְלַעֲבָדֶיךָ מִקְנֶה וַיֹּאמְרוּ אִם מָצָאנוּ חֵן בְּעֵינֶיךָ יֻתַּן אֶת הָאָרֶץ הַזֹּאת לַעֲבָדֶיךָ לַאֲחֻזָּה אַל תַּעֲבִרֵנוּ אֶת הַיַּרְדֵּן"

ראב"ע, פסוק ה':

ד"ה ויאמרו... יותן: אמר ויאמרו פעם אחרת בעבור שארכו הדברים...

מדוע הפסיק הכתוב את דברי בני גד ובני ראובן במילה "ויאמרו", ועוד נפסקו על ידי פרשה סתומה, והלוא דבריהם כולם המשך אחד?

1. מהי תשובת ראב"ע?

2. מה תשובה אחרת אפשר לענות לשאלה זו?

שאלה קשה שאלה קשה שאלה קשה ביותר שאלה קשה ביותר