גליונות נחמה סנונית - לעוף רחוק יותר מן הדמיון גיליונות נחמה - לדף הראשי
על האתר מפת האתר קבוצת דיון
גיליון

א.

בביאור "ואתם הדבקים" וכו'

ב.

החוקים והמשפטים

לגיליון זה אין עלון הדרכה
אין גיליונות נוספים בנושא זה
תנ"ך ברשת - עיון בפסוקי הפרשה
פרשת ואתחנן
שנת תשי"ג

החוקים והמשפטים

דברים פרק ד, פסוקים א - ו

א.  בביאור "ואתם הדבקים" וכו'

פסוק ד'

"וְאַתֶּם הַדְּבֵקִים בַּה' אֱ-לֹהֵיכֶם חַיִּים כֻּלְּכֶם הַיּוֹם"

ראב"ע, פסוק ג':

ד"ה בבעל פעור:  ומי שלא עבד בעל פעור – הנו חי.

הרב קוק, מתוך הקדמה לספרו "שבת הארץ":

מי גוי גדול אשר לו אלוקים קרובים אליו (דברים ד' ז'), סגולתה של כנסת ישראל, שהיא מסתכלת על ההויה כולה באספקלריה המאירה של קודש; בכל עוז חייה היא מכירה שהחיים שווים הם את ערכם רק באותה מידה שהם אלוקיים, וחיים שאינם אלוקיים אינם חיים כלל. והידיעה הזאת, המונחת בעומק תכונת נשמתה, מטבעת עליה את ערכה המיוחד לה, המוטבע על כל יחיד ויחידה מיחידיה. כי אורו וישעו של היחיד תלויים הם במידת ידיעתו את התעמקותו והתבלטותו של החותם הכללי הזה, של הכרת ערך החיים רק באלוקיותם בתוך עומק נשמתו. "ואתם הדבקים בה' אלוקיכם חיים כולכם היום".

1.

מה בין שניהם בהסברת המושג "דבקים בה'"?

2.

מה בין שניהם בהסברת המילה "חיים" בפסוק זה?

ועיין גם גיליון נצבים תשי"א שאלה ג'.

3.

מה ההבדל העקרוני בין שני הפירושים הנ"ל?

שאלה קשה שאלה קשה שאלה קשה ביותר שאלה קשה ביותר