גליונות נחמה סנונית - לעוף רחוק יותר מן הדמיון גיליונות נחמה - לדף הראשי
על האתר מפת האתר קבוצת דיון
גיליון

א.

שאלות מבנה וסגנון

ב.

פרטי דיני האכילה

ג.

"אזכרתה לה'"

ד.

"בקומצו" - שאלות ברש"י

לגיליון זה אין עלון הדרכה
אין גיליונות נוספים בנושא זה
תנ"ך ברשת - עיון בפסוקי הפרשה
פרשת צו
שנת תשי"א

פרשיות הקרבנות

ויקרא פרקים ו - ז

א.  שאלות מבנה וסגנון

1.

השוה את ההתחלות השונות של פרשיות הקרבנות בפרקים אלה:

פרק ו' פסוק א'

"וַיְדַבֵּר ה' אֶל מֹשֶׁה לֵּאמֹר צַו... לֵאמֹר זֹאת תּוֹרַת הָעֹלָה"

פרק ו' פסוק ז'

"וְזֹאת תּוֹרַת הַמִּנְחָה"

פרק ו' פסוק י"ב

"וַיְדַבֵּר ה' אֶל מֹשֶׁה לֵּאמֹר זֶה קָרְבַּן אַהֲרֹן וּבָנָיו"

פרק ו' פסוק י"ז

"וַיְדַבֵּר ה' אֶל מֹשֶׁה לֵּאמֹר דַּבֵּר... לֵאמֹר זֹאת תּוֹרַת הַחַטָּאת"

פרק ז' פסוק א'

"וְזֹאת תּוֹרַת הָאָשָׁם"

פרק ז' פסוק י"א

"וְזֹאת תּוֹרַת זֶבַח הַשְּׁלָמִים"

א.

הסבר את סיבת השינויים האלה בפרקנו (המצא ההקדמה "וידבר ה' אל..." בשלושה מקומות והעדרה בשלושה מקומות).

ב.

הסבר גם את סיבת העדר ו' החיבור בשני המקומות הנ"ל!

2.

פרק ז' פסוק ט'

"וְכָל נַעֲשָׂה בַמַּרְחֶשֶׁת וְעַל מַחֲבַת"

הסבר את סיבת השינוי במילות היחס "ב" – "על".

העזר בדברי רש"י,
פרק ב' פסוק ה':

ד"ה ואם מנחה על המחבת: שאמר הרי עלי מנחת מחבת. וכלי הוא שהיה במקדש, שאופין בו מנחה על האור בשמן, והכלי אינו עמוק אלא צף, ומעשה המנחה שבתוכו קשין, שמתוך שהיא צפה, האור שורף את השמן. וכולן טעונות שלש מתנות שמן יציקה, ובלילה, ומתן שמן בכלי קודם עשייתן.

פרק ב' פסוק ז':

ד"ה מרחשת: כלי הוא שהיה במקדש עמוק, ומתוך שהיא עמוקה שמנה צָבוּר ואין האור שורפו, לפיכך מעשה מנחה העשויין לתוכה רוחשין. כל דבר רך על ידי משקה נראה כרוחש ומנענע.

שאלה קשה שאלה קשה שאלה קשה ביותר שאלה קשה ביותר