גליונות נחמה סנונית - לעוף רחוק יותר מן הדמיון גיליונות נחמה - לדף הראשי
על האתר מפת האתר קבוצת דיון
גיליון

א.

בביאור הפסוק "ותאמר ציון" וכו'

ב.

"ותאמר ציון" - מדברי חז"ל

ג.

פירוש מילת "כפים"

ד.

המידה "מדרך קצרה"

ה.

תרגום מילת "בניך"

ו.

שאלות בטעמי המקרא

פרשת עקב
שנת תשכ"ג

הפטרה

ישעיהו פרק מט, יד - פרק נ, ג

א.  בביאור הפסוק "ותאמר ציון" וכו'

פסוק י"ד

"וַתֹּאמֶר צִיּוֹן עֲזָבַנִי ה'       וַאדֹנָי שְׁכֵחָנִי"

פסוק ט"ו

"הֲתִשְׁכַּח אִשָּׁה עוּלָהּ           מֵרַחֵם בֶּן בִּטְנָהּ
גַּם אֵלֶּה תִשְׁכַּחְנָה               וְאָנֹכִי לֹא אֶשְׁכָּחֵךְ"

1.

מלבי"ם:

ד"ה עזבני ה' וה' שכחני: כבר ביארתי בפירוש התורה פעמים רבות, כי דרך השפה העברית להקדים הנשוא אל הנושא, ובעת שמקדים הנושא אל הנשוא בא להראות איזה חידוש בנושא.

א.

מהי הצורה הסגנונית שבפסוק י"ד שאותה רצה ליישב בעזרת כללו זה?

ב.

כיצד מתיישב העניין הסגנוני הנ"ל על פי הכלל הזה?

2.

עד היכן נמשכים דברי "ציון" הפותחים במילת "עזבני" ובאיזו מילה פותחת התשובה הניתנת ל"ציון"?

(שים לב: לשאלה זו ניתן לענות שתי תשובות! ענה שתיהן ונמק כל אחת מהן.)

שאלה קשה שאלה קשה שאלה קשה ביותר שאלה קשה ביותר